Saturday, November 14, 2009

1Malaysia 2, 3 lekuk !!!!

1. Hahahaha hahaha haha ha

2. Semalam aku balik dari KL. Ya, naik bas. Syukur, cuaca agak baik, jadi dari Stesen bas Kuala Terengganu ke rumah aku jalan kaki saje. Memang base tahi lalat kakki ah. Dulu, najid, mat (Inikah) boring je ngan aku sebab banyak destinasi yang kami tuju kena jalan kaki. Dahla gitu, kadang2 kena bawak gadget yang berat-berat, contohnya guitar dan juga keyboard. Aku ingat lagi Najid membebel-bebel 'natang gile yie..mapuh ah' sambil terpaksa membuntuti aku juga dengan membawa guitar dan keyboard ketika pulang dari Terengganu ke KL kalau tak silap aku. Fakhrul ngan Ejam, mungkin tak pernah rasa jalan kaki jarak jauh ngan aku kot? atau mungkinkah? ntah tak ingat. Hampir atau lebih seminggu lepas, aku jalan kaki juga dari Jaya Jusco Bukit Raja, ke Prescot Hotel di Klang. Dulu, Syawal, pernah juga ajak aku jalan kaki dari A//Mince ke rumahnya di Rhu Renggeh Marang. Aku 'on' je, dan kami berjalan menyusuri pantai Tanjung (ketika itu masih lagi pantai, sekarang sudah berbenteng), dan celah-celah setinggan pantai..sampai di batu buruk kami susur masuk ke jalan utama. Tiba-tiba syawal ke pondok talifon membuat satu panggilan. Bila kembali padaku yang menunggu ditepi jalan aku tanya, "call awek eh?", "tak" jawabnya. Dia menyambung lagi "aku call bapak aku la, kebetulan dia pun nak lalu jalan sini, so kita tumpang dia sajelah"..Ceh! kata aku dalam hatila..

3. Sebenarnya pernah dua tiga kali jugaklah, aku pulang dengan berjalan kaki dari stesen bas Tanjung ke rumah aku di Banggol Limau.. Mungkin ketika itu aku muda remaja..so tidak terasa sangat penat... tapi perjalanan semalam sedikit menimbulkan keraguan...kaki kanan aku terasa sakit..seperti juga perjalanan dari Jusco Bukit Raja ke Kelang, kaki kanan aku terasa sakit...tapi tidaklah aku memberitahu orang akan kesakitannya..buat-buat boo layan je. Yang meragukan aku ialah samada memang aku sudah kurang stamina yang mungkin kesan keletihannya tiba-tiba ter'set' dan dipindahkan kesalahannya kepada kaki kanan atau memang kaki kanan aku bermasalah..memang satu dua hari ni kaki kanan aku ada menggelupas kulitnya... Kata Mak, tu mungkin sebab sendi lari ari tu, dia baru bersalin kulit..heran jugak aku, sendi kan duduk di dalam, apa kaitan pulak dengan kulit..atau memang aku buta sains ke?

4. Malam semalam pulak aku berjumpa dengan rakan-rakan lama sekolah menengah. Bila bicara soal ini tiba-tiba mereka bertanya, tak terserempak dengan hantu ke? Aku menjawab 'ceh mana ade'. Lalu mereka bercerita tentang pembaiki jalan yang sering terserempak hantu di atas bukit kecil..kata mereka ada kubur cina kaya kat atas tu.. aku kata tak ada. Yang aku jumpe 3 orang cina tua berjalan kaki sambil membawa payung. Dua lelaki, satu perempuan yang terkebelakang sikit jalannya. Kata mereka "mung dok tengok molek ke kaki ye ada ke dok?". Apa punya soalan daaaa, dah aku jumpa dia jalan kaki sah-sahla kaki mereka ada. Tapi sebenarnya dalam perjalanan pulang tu aku takut jugak...Acu teke aku takut mende? Kalau dapat jawab aku bagi hadiah... errr Ejam, dah dapat ke hadiah yang aku pos tempoh hari?

5. Hahahahahahaha. Klu dah ada.. Dah ada klu...Ada dah klu. Ada klu dah.. hahaha. Haha. Ha!

Sedang Mendengar :::: Yang Terlupakan - Iwan Fals

5 comments:

  1. badan doh liut. banyok masuk angin

    ReplyDelete
  2. huihh.. jauh tuu.. aku zaman2 skoloh dulu ade jugok jln kaki dari pasir panjang ke bandaraya kuala terengganu (tp mase tu bukan bandaraya lagi la)..

    semoga sukses di penang.. main dgn buzzcocks kah? waaaaaa.. ruginyeeeee..

    ReplyDelete
  3. Fastri,
    Mungkinlah agoknya...hahahaha

    Cursive,
    Buleh tahanlah, pasir panjang ke KT pun buleh peluh tiok gok kalu siang hari hahaha..
    terima kasih, buzzcocks dah balik kampung kot hahahaha...

    ReplyDelete
  4. Kira bgs jalan kaki tu.Kira bersenam juga hehe.save bajet org bilang.

    ReplyDelete
  5. Ashley,
    Aku sebenarnya tak suka naik prebet sapu..kahkahkah...

    ReplyDelete