Tuesday, December 22, 2009

KWEK KWEK KWEK - Iwan Fals

Semalam aku pergi hantar anak saudara untuk temuduga MRSM di Kota Putera Besut. Diberitakan, yang dipanggil temuduga untuk ke maktab itu berjumlah seribu lebih orang...yang nak ambil hanya 180 orang...erk!

Nak balik dah, tiba-tiba tersasar ke tempat nih. "Gi round dulu kata anak yang lebih kecil daripada yang lebih besar". "Mana? Kota Bharu?" "Hor kota Bharu".........................................
"SELAMAT DATANG KE KELANTAN!" Kata anak yang lebih kecil "kata nak gi Kota Bharu, bakpe gi kelatang pulok?"

Dan di KHP aku terbeli pulak benda-benda ni


Dan sudut bilik bujang ini sudah tentu akan bertambah bersepah.


Sebelah malamnya pula, tidurku di datangi mimpi ngeri. Mimpi yang menyaksikan nyawa melayang. Mimpi yang menyaksikan aksi perlawanan...aku lawan dan aku kalah.. mimpi yang membuatkan aku berlari tidak cukup tanah.

Tersedar, aku dapati tangan aku aku bersilangan di atas kepala...cis! tapi bagusnya mimpi ini membuatkan aku bangun awal, dan tak mahu tidur lagi!

(seorang pemuda kelihatan menggeletek kaki dua orang anak kecil.. merengkuk mereka keasyikan tidur dek kerana cuaca yang sejuk dan berangin..tapi paksa-paksa bangun juga)

anak kecil : Bakpe?
Pemuda itu : Subuh, subuh (gerakan bibir tanpa suara)
Anak kecil 1: Bakpe kejjap ngat tidur?

Sedang mendengar :::: Loud and Clear - The Cranberries

"Maka apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, lalu mereka mempunyai hati yang dengan itu mereka dapat mendengar? Karena sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta, tetapi yang buta, ialah hati yang di dalam dada" - Al Hajj 22:46

No comments:

Post a Comment