Friday, February 5, 2010

Macamana?


Lagi 3 hari sayang!!!






Sedang mendegar ::: Kuda Lumping - Iwan Fals


"Kami tiada membebani seseorang melainkan menurut kesanggupannya, dan pada sisi Kami ada suatu kitab yang membicarakan kebenaran*, dan mereka tidak teraniaya". - Al-Mu'minuun 23:62

14 comments:

  1. Ahh... cepat sungguh. belum sempat hilang yang lepas. Akan datang lagi saat itu

    ReplyDelete
  2. heheheh...cepat2 sket ah...

    ReplyDelete
  3. apa yg lagi 3 hari ni?? hah?? apa hah??? dating ke? kenduri ke? makan2 ke? dapat hadiah ke? uwwaa..nak tauuu (nak menyebok sebenarnya)

    ReplyDelete
  4. Fastri, anonymous dan saya
    Start dari tarikh saya menulis entri ini, jika di bilang 3 hari, ia jatuh pada 9 Febuari. Pada tarikh ini, ramai akan bersibuk2 menmbicarakan keputusan. Dan jika, keputusan itu memihak kepada golongan yang sukakan kebaikan, maka akan jadi satu peristiwa yang langsung akan berentetan, dan panjang... Dan jika ia memihak kepada perampas, maka akan ada cakap-cakap yang ia adalah keputusan yang dipengaruhi dan akan ada riak-riak yang membalas bahawa ia menunjukkan mereka adalah benar..
    Tunggu, ia menarik untuk diperhatikan!

    ReplyDelete
  5. Nama manusia, mesti ada salah silapnya ;). Aku pun sama

    ReplyDelete
  6. tak paham..

    p/s - saye skrg guna blog ni je, yg cursive tu tak pakai dah sbb ade ’stalker’.. serius nih!! (o_0)

    ReplyDelete
  7. Apih,
    Esok, 9 feb keputusan samada Nizar atau Zambry Menteri Besar Perak yang sah.

    ReplyDelete
  8. hari ni ahh.. doh sape jadi MB?

    ReplyDelete
  9. keputusan dah diketahui... any comment??

    ReplyDelete
  10. Saya,
    Keputusan sudah diberikan oleh mahkamah, saya sepatutnya tidak memberi apa-apa lagi komen tentang ini. Perlantikan Zambry sebagai Menteri Besar sudah dianggap sah oleh mahkamah. Walaupun tersangat kadang-kadang rasa tidak berpuashati bukan dengan satu kes, tapi banyak lagi kes-kes yang lain yang saya merasakan tidak sepatutnya seorang hakim begitu ‘obvious’ terpengaruh dengan kuasa-kuasa luar. Sebagaimana yang saya terangkan sebelum ini tentang ‘separation of power’ dalam entri tentang penggunaan kalimah Allah, ia seperti tidak terlaksana dengan baiknya di Malaysia yang mana kuasa eksekutif dalam banyak hal mencampuri urusan mahkamah secara langsung atau tidak langsung..Iya, sebab hakim makan gaji. Krisis di Perak melibatkan banyak pihak dan paling aula ia turut melibatkan institusi Raja, dan jatuh bangun serta aib sebuah kerajaan yang mereka (hakim) sendiri di naungi mereka (kerajaan)…., menjadi serba salah bagi penjawat awam yang berjawatan dan bergelar hakim untuk membuat keputusan yang benar-benar telus disebabkan itu. Semua orang berharap mahkamah adalah satu tempat pemberi hukum yang adil. Tapi itu semua harapan. Saya masih menyimpan sekelumit hati untuk mempercayai mahkamah Malaysia, dalam hal-hal lain. Jika tidak sudah tentu saya sudah memiliki pistol, dan menjadi shabri dalam filem Tamil/Hindi.

    ReplyDelete