Saturday, April 17, 2010

Bukit

Di sana bukit tinggi, duduk di atas selamat bahaya

Di sana bukit tinggi, duduk di atas berlapang dada

Di sana bukit tinggi, penuh dengan pelbagai sumber

Di sana bukit tinggi, Hidup mewah bukan biasa

Di sana bukit tinggi, boleh berucap “WAHAI RAKYAT JELATA’

“BUKAN AKU KETURUNAN RAJA, TAPI KAYA BAK PENGUASA


Di sini tanah datar, buat kaum petani tua

Di sini tanah datar, orang banyak berlumba-lumba

Di sini tanah datar, ada kala ceria, banyak pula duka nestapa

Di sini tanah datar, tempat sumber habis ditimba

Di sini tanah datar, sisa-sisa mahal harganya

Di sini tanah datar, kemaraunya gersang, tengkujuh bah melanda


Di sini aku, bukan di sana

Tidak galak mencari harta di sana

Segan di sini untuk menderita..

Biar aku sama berlumba..

Sama susah, sabar itukan nama!

Namaku Ahmad, Aku takkan ke sana!

Biarlah aku di sini,

Sabar berlumba, harap ketemu di siNUN..Amin.


Sedang Mendengar ::: Serati tidak bias jadi undang -Wings

No comments:

Post a Comment