Sunday, March 15, 2009

Jagung


Nama saya Hakimi b. Shamsudin. Saya berusia 11 tahun. Saya mengalami ADHD dan masalah pendengaran peringkat 'severe'. Saya tak tahu menulis. Jadi sape pulak yang menulis ini kalau bukan saya? Saya dilahirkan di kajang, pun begitu saya tak tahu di mana ibu saya berada. Ayah saya berada di Kelantan.. saya pun tak ingat kalau dia ayah saya.. Dia mengalami masalah jiwa.. tapi kadang-kadang dia ok dan boleh buat kerja ringan seperti memanjat kelapa. Saya suka bersekolah dan saya tak suka rumah. Sekolah pun suka akan saya..Di sekolah saya belajar erti mahu hidup, mahu gumbira, mahu bermain... Saya tak tahu nasib saya musim cuti sekolah ini. Saya sangat takut akan cuti sekolah sebab saya tak suka rumah. Mereka ahli keluarga dan saudara mara tapi saya tak rasa mereka memahami saya.. mereka hidup di planet zargus manakala saya hidup di planet bumi... saya rindu 2007 dan 2008

No comments:

Post a Comment