Monday, March 28, 2011

walk, don't run... but fly!


mana nak cari projek-projek kebun ni kat skpk kahkahkahkah


1. Macam piang boh je!. Hujan memanjang...kata bekas kenalan aku dulu "hujan itu sumber". Di ketika dia menuturkan frasa tersebut, dia membiarkan lebih dari seratus kanak-kanak berlari di dalam hujan... yang agak lebat.. haha. Nak buat camana, dia bos, aku kuli...tapi dia lupa dia bukan big bossman.. Nasib baik tiada apa-apa kemalangan jiwa berlaku dan tiada kesan-kesan kotoran degil, kalau tidak mungkin akulah yang bakal disembur oleh the bossest sebab dalam acara tersebut, tanggungjawab terletak di atas batu jemala patik... sebab aku "kepala bapak" dalam tersebut. Hujan memang sumber, Alhamdulillah..
Tapi dah lebih dua minggu aku tak merempit ke sekolah... dan yang pasti, aku selalu lambat!

2. Memang ketiadaan teknologi maklumat, mencacatkan sumber informasi ke otak.. Baru-baru ini, baru aku tersedar, seorang kenalan maya yang aku tidak pernah bersemuka telah kembali menemui Penciptanya. Walaupun, kami tidak pernah bersemuka, tapi aku rasakan dia seperti kawan-kawanku yang pernah bersua mata.. aku meminati tulisannya, dan dia juga salah seorang yang dahulunya sering berkunjung dan memberikan komen ke blog ini.. Allahyarham pernah juga berhasrat untuk menemui aku ketika aku masih bergelar penjual jagung, dan pernah juga berhasrat menemui anak didik aku yang istimewa, katanya. Betul lagi sohih, ajal itu tidak mengenal tempat dan waktu.. Allahyarham sentiasa menceritakan letupan-letupan bom di tempat dia bertugas di Pakistan, tetapi bukanlah bom-bom itu yang mengorbankannya, tetapi Allahyarham terkorban akibat kemalangan di Malaysia. Alfatihah untuknya..

3. Sekarang, suara siti Nurhaliza dah kembali terdengar di rumahku.. ini pun aku paksakan Siti menyanyi kuat-kuat kerana aku dah mula menyambung belajar secara formal.. kalau tidak kerana aplikasi atas talian yang aku terpaksa gunakan, mungkin Siti tidak akan menjerit supaya suaranya terdengar ke rumahku.. sekarang aku dah boleh baca malaysiakini..yabedabedu!!!!
Tapi, antara tidur dalam suasana yang sentiasa hujan, setelah penat ke sana-kemari dan bekerja, dengan membuka laptop dan memasang kaset Siti Nurhaliza, mana yang lebih best?

4. Orang Malaysia ni suka benda-benda yang berestetika daripada yang 'functional' kan? hahahaha


p/s : Nak kena tengok jugak ke ni ha?

No comments:

Post a Comment